Dyson garantier

Et husholdningsapparat, såsom en støvsuger eller blæser, kan være en betydelig investering. Din nye maskine skulle gerne virke så længe som muligt. Garantien, maskinen kommer med, bør være en vigtig overvejelse, og den er desuden et godt mål for fabrikantens tillid til sine maskiner.

Alle Dyson maskiner kommer med en gratis garanti, inklusive reservedele og arbejdskraft. Og hvis noget skulle gå galt, er vi parat til at hjælpe. Vores kundeservice helpline er åben fra kl. 08.00 til kl. 20.00 mandag-fredag, og fra kl. 09.00 til kl. 14.00 lørdag. Det er gratis at ringe, og du vil blive stillet direkte om til en lokal Dyson ekspert. Du kan desuden få online support på www.dyson.dk/support .

For at hjælpe dig med at forstå, hvordan Dyson garantier virker, og hvad de dækker, har vi samlet svarene på hyppigt stillede spørgsmål.

Hvordan registrerer jeg min gratis Dyson garanti?

Du kan registrere din garanti online, via posten eller pr. telefon. For at spare tid skal du bruge følgende oplysninger om din maskine:

  • Serienummer (findes på maskinen/registreringsformularen i kassen)
  • Købsdato (kvittering eller følgeseddel, hvad end der er senest)

For at registrere maskinen online, skal du besøge www.dyson.dk/registeryourmachine.

For at registrere via posten skal du udfylde og returnere garantiformularen, som var i kassen til din Dyson maskine.

For at registrere per telefon, skal du ringe til vores kundeserviceteam gratis på tlf. +45 80705843

Hvad er fordelene ved at registrere min gratis Dyson garanti?

Når du registrerer din garanti, har vi dine oplysninger ved hånden, hvis du på et senere tidspunkt får brug for at kontakte os. Så, hvis du ringer til vores kundeservice helpline, vil den Dyson ekspert, som du taler med, straks kunne hente oplysningerne om din maskine. Du kan desuden få tips og rådgivning om, hvordan du får mest ud af dit Dyson produkt, og være blandt de første til at høre de seneste nyheder om Dyson teknologi og opfindelser.

Hvis du registrerer din garanti online, vil du få øjeblikkelig bekræftelse på, at vi har modtaget dine oplysninger. Du kan desuden poste en anmeldelse af din Dyson maskine på vores hjemmeside.

Hvor længe dækker garantien for nye Dyson maskiner?

Da vi gør os meget umage med udvikling og afprøvning, har vi stor tiltro til hver eneste af vores maskiner. Derfor tilbyder vi nogle af branchens længste garantier. Garantien for nye Dyson opretstående og cylinderstøvsugere dækker i fem år. Nye ledningsfri produkter, håndstøvsugere samt blæsere kommer med en garanti på to år.

Hvad dækker den gratis Dyson garanti?

Reparation og udskiftning af din Dyson maskine (efter Dysons valg), inklusive alle dele og arbejdskraft. For fuld information og vores vilkår og betingelser, se vores vilkår og betingelser.

En Dyson garanti er i tillæg til dine juridiske rettigheder som forbruger.

Hvad er ikke dækket af den gratis Dyson garanti?

Der er visse omstændigheder, som ikke dækkes af en Dyson garanti. Disse omfatter skader som følge af uheld, misbrug, tilstopninger, brug af dele eller tilbehør, som ikke er ægte Dyson komponenter, og reparationer eller ændringer, som udføres af andre parter end Dyson eller Dysons autoriserede repræsentanter. For nærmere oplysninger om, hvad der ikke er dækket af garantien, skal du henvise til vores vilkår og betingelser.

Hvad er renoverede maskiner?

Renoverede maskiner har tidligere været genstand for minimal brug, som regel til demonstration eller udstilling. Eller i sjældne tilfælde kan det være fordi nogen skiftede mening og returnerede deres maskine efter minimal brug.

Hvor længe dækker garantien for renoverede Dyson maskiner?

Renoverede Dyson maskiner skilles ad, rengøres, genbygges og afprøves af Dyson ingeniører til en næsten-ny standard. Alle renoverede maskiner, der købes fra Dyson, kommer med en gratis Dyson garanti, som er et udtryk for grundigheden af renoveringsprocessen. Renoverede opretstående og cylinderstøvsugere af B kvalitet har en garanti på 2 år. Renoverede håndstøvsugere og blæsere af B kvalitet garanteres i et år. Renoverede opretstående og cylinderstøvsugere af C kvalitet har 1 års garanti Renoverede håndstøvsugere af C kvalitet garanteres i 6 måneder.

Hvad sker der, når min garanti udløber?

Dyson designer ikke produkter til at holde i begrænset tid. Vi vil gerne have, at vores maskiner virker så længe som muligt - i hele garantiperioden og endnu længere. Hvis du har problemer med din maskine, efter garantien er udløbet, og du vil give din maskine nyt liv, kan du bestille en tid til service hos en af vores dedikerede serviceingeniører. Ring til +45 80705843 eller e-mail help@dyson.dk for at få et tilbud

Hvor kan jeg købe ægte Dyson reservedele og tilbehør?

Dyson reservedele og tilbehør er udviklet af de samme ingeniører, som udvikler Dyson maskiner ved brug af de samme materialer. Du kan finde et stort udvalg af Dyson tilbehør på Dyson.dk. For reservedele, skal du kontakte vores serviceteam på tlf. +45 80705843 eller via e-mail til help@dyson.dk.

Husk, at brug af andre dele end ægte Dyson dele gør din garanti ugyldig.

Hvad sker der, hvis jeg bruger dele, som ikke er ægte Dyson dele, eller en serviceingeniør, som ikke er godkendt af Dyson?

Brug af reservedele, som ikke er ægte Dyson dele, gør din garanti ugyldig. Dyson ingeniører anvender udelukkende ægte reservedele.

Vi har modtaget information om, at falske ingeniører undertiden kontakter kunder på må og få og påstår, at de er fra Dyson. Det arbejde, som disse firmaer udfører, er ofte unødvendigt, og de anvender ikke ægte reservedele. Det kan desuden koste betydeligt mere end deres oprindelige tilbud - op til 150 euro. Og da arbejdet ikke udføres af en godkendt Dyson ingeniør, gør det desuden din Dyson garanti ugyldig.

Vi ringer aldrig til dig uden din tilladelse, og vi kommer aldrig uden aftale. Hvis der er nogen, som ringer til dig eller banker på din dør, og de påstår, at de er fra Dyson, er det ikke rigtigt.

Hvis du har spørgsmål, kan du e-maile os på help@dyson.dk eller ringe til tlf. +45 80705843 (åbningstider fra kl. 08.00 til kl. 20.00 mandag-fredag, og kl. 09.00 til kl. 14.00 lørdag).

Hvordan kan jeg kontakte Dyson kundeservice?

Dyson kundeserviceteamet er baseret på vores forsknings- og udviklingscenter i Malmesbury, Wiltshire. De samarbejder med produktingeniører og forskere, som udvikler Dyson teknologi.

Du kan ringe til vores lokale servicecenter..

For at kontakte en kundeserviceekspert baseret i Danmark, skal du ringe til +45 80705843.  Telefonerne er åbne fra kl. 08.00 til kl. 20.00 mandag-fredag og kl. 09.00 til kl. 14.00 lørdag.  Det er gratis at ringe, og du vil blive stillet direkte om til en Dyson ekspert. Der er ingen irriterende menuer at vælge imellem. Du vil ikke blive omstillet fra afdeling til afdeling.

Som alternativ, kan du e-maile vores kundeserviceteam direkte på: help@dyson.dk

What if a problem can't be dealt with by phone or online?

If something can't be resolved over the phone or online, a Dyson engineer will visit you at home or at work, normally within 72 hours - even on a Saturday.

Hvem kan jeg kontakte, hvis jeg har spørgsmål om en Dyson garanti?

Hvis du ønsker mere information om Dyson garantier, skal du enten besøge siden med vilkår og betingelser for vores garantier eller ringe til kundeservice helpline gratis på tlf. +45 80705843

Hvad sker der med min garanti, hvis jeg flytter til udlandet?

Garantien, som følger med produktet, gælder for det land, hvor produktet blev købt.  Hvis produktet flyttes til udlandet, kan garantien muligvis blive ugyldig. Vi vil dog altid forsøge at hjælpe dig i det land, hvor du bor nu. For rådgivning, ring til Ask Dyson Helpline på tlf. +45 80705843  fra kl. 08.00 til kl. 20.00 mandag-fredag og kl. 09.00 til kl. 14.00 lørdag.